Meer over onze school

Ons huidige schoolgebouw is gebouwd in 2011. De school dateert echter van 1939. In het gebouw zijn 19 klaslokalen. Sommige lokalen hebben een zolder waar kinderen samen kunnen werken aan projecten of onderzoek. De gangen zijn ruim opgezet waarmee samenwerken op deze leerplein mogelijk is voor de kinderen. Daarnaast hebben we extra ruimtes beschikbaar voor extra begeleiding van de kinderen.

In ons gebouw is ook peuterspeelzaal ’t Donderkopje gevestigd voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Veel kinderen van ’t Donderkopje stromen door naar onze kleuterklassen. Tevens is Kiddoozz gevestigd in ons schoolgebouw. Zij bieden opvang tussen 7.00 uur en 8.20 uur en brengen de kinderen naar de klas. Na schooltijd halen zij de kinderen in de klassen op en vangen zij hen op tot 18.30 uur in de voor de kinderen bekende omgeving.

De Meester Baars is een Lekker Fit! school. Wij vinden een gezonde leefstijl voor kinderen belangrijk. Twee vakdocenten bewegingsonderwijs zorgen ervoor dat de kinderen voldoende beweging krijgen, deelnemen aan sporttoernooien en bieden een naschools aanbod aan waar beweging centraal staat. Gezonde voeding past bij een gezonde leefstijl. Wij stimuleren kinderen en ouders gezond te trakteren en stimuleren fruit eten tijdens de pauzehap.

Historie

Hoe is de Meester Baarsschool eigenlijk aan z’n naam gekomen? Hier lees je er alles over!

RVKO

Meester Baars is aangesloten bij de RVKO (Rotterdamse Vereniging voor Katholiek Onderwijs). De RVKO is één van de grootste schoolbesturen voor primair onderwijs in Nederland. Onder de RVKO vallen 20 peuterspeelzalen en 66 basisscholen. De RVKO werkt op basis van haar katholieke traditie, vanuit zeven kernwaarden: vertrouwen, verantwoordelijkheid, verbondenheid, zorg, hoop, verwondering, respect en gerechtigheid.

Rondleiding of inschrijven?

Heeft u interesse in onze school of peuterspeelzaal voor uw zoon en/of dochter? Dan kunt u onderstaand contactformulier invullen. Na ontvangst van uw bericht nemen wij contact met u op. We maken dan graag een afspraak voor een kennismakingsgesprek en rondleiding.

Deze website is gerealiseerd door Heutink ICT